İlk ders

Hiç blog sayfasında bir yazı yazmamıştım bu ilk olacak.

 

Bu yazı bir merhaba ve tanışma faslı şeklinde. Tıpkı okulun ilk haftası ders işlemek yerine tanışma faslını uygulayan hocalar misali.

21 yaşında biri olarak sıradan bir insanım. Tabi ki her insan farklı niteliklere sahiptir ama bir çoğu tek düze yaşamayı seçer. Ben de bunlardan biriyim. Üniversite öğrencisi olarak da fazla şansım kalmıyor zaten öyle dimi.. Aslında bakarsanız popüler olan birçok şeye de karşı biriyim. Bu yüzden iPhone unu satıp telefonsuz yaşayan bilgeyi oynuyorum. Ön yargıları güçlü biriyim. Ön yargılı olduğum nesneler ve kişiler genelde ön yargılarımı hak etmeyen cinste oluyor ve ben bunu bildiğim halde o yargılarımdan vageçmiyorum. Çünkü biliyorum ki o sebepsiz yere nefret ettiğim insanla tanışırsam onun gerçekten çok iyi biri olduğunu anlayacağım. Ama sırf bu yüzden tanışmak istemiyorum ön yargılarımın haklı çıkmasını isteyen egoist biri bile olabilirim burada.

Bir ergen misali değil, kişilik oluşumundan bu yana varolan bir özelliğim varsa onlardan birisi de umursamazlık. Umursamıyorum çünkü kazandığım lise ya da kötü gelen fizik dersi ya da aldığım KPSS puanı sadece beni ilgilendiriyor. Kimin ne dediğine bakmıyorum. Belki de bu yüzden ilköğretimi okul 3. sü olarak bitirsem de sırf çevrenin karışmalarına inat çalışmayı bıraktım. Sanırım sahip olduğum en iğrenç özellik de bu. Bir inat ve aksini yapma isteği. Bana ‘X adlı kız arkadaşınla artık konuşma’ diyen bir sevgilime ‘Zaten uzun zamandır görüşmüyoruz bile ama şimdi mesaj atıyorum en kısa zamanda görüşmek için’ diyen bir insanım. Aldığım kötü notları eleştirenlere inat daha da az çalışan ya da benzer zıtlıkları yapan biri oldum. Çünkü bana karışmalarına çok fena tav oluyorum. Onlara inat, onları ciddiye almadığımı göstermek için belki de, eleştirdikleri şeyleri yapmaya devam ediyorum.

Nefret ettiğim şeyler çok, sevdiklerim ise o kadar az ki kendim için iyi ya da kötüyü çok iyi ayırt edebilecek kıvamda olduğumu hissediyorum. Tahmin edileceği üzere sevdiğim şeyler diye bahsedeceğim kişiler ve nesneler ailem başta olmak üzere süregelir. Ailemden sonra değer verdiğim en büyük şey GALATASARAY. Neyse ki Ailem de GALATASARAY da verdiğim değeri hiç boşa çıkartmadı. Vatansever bir birey olmam ülkeme ve bayrağıma geçmişime olan sevgimi de körüklüyor. Yani kısacası bir insanın sevmesi gereken salt varlıkları seviyorum. Diğerleri sanırım umrumda değil. Bu konuda kişisel felsefem, hayatımın belli dönemlerine dahil olup sonra çıkacak kişilere bu kadar büyük değer vermemeliyim, şeklinde. Neyse ki bunlar sevmediğim kişiler için söylediklerimdi. Bir de nefret ettiğim canlı/cansızlar var. Nefret ediyor olmam için, sevmediğim bir özelliğe sahip olmaları yeterli oluyor. Belki de bu yüzden arkadaş canlısı biri değilim.

Birçok insan gibi hayallerinde ‘bir insan’ ve klasik şeyler olan biri değilim maalesef. Olmasını istediğim gelecekte tek düşüncem güzel bir kariyer güzel bir meslek. Herkesin hayatı bir film şeklindeyse neden benim filmimin başrolünde başkası olsun ben tek kişilik dev kadro misali de yürütebilirim bu işi öyle dimi ? Sanırım insanlara değer vermiyor olmamdan dolayı çok sevenim yok. Ya da benim duyduklarım kadarıyla sevmeyenim çok. Ve onları umursamadığım için, onların benden daha çok nefret etmesini sağlamak için de elimden geleni yapıyorum bundan mutluluk duyan biriyim. 

Mutluluk denen kelimeyi birilerinin elini tutmada ya da birşeyler içmede aramak yerine kendi doğrularımda arıyorum. Sanırım değer verdiğim insanlarla ve nesnelerle bu kadar samimi olmamdan dolayı hep mutluyum. Hayal kurarken bile yukarıda saydığım değerli kişi ve kurumları düşünüyorum. Mutlu olmak güzel birşey.. Hele de bir kere geldiğimiz şu hayatta.

Tanışma faslını uzattığım için kusura bakmayın ama ilk dersin son cümlesi olarak ‘Bundan 10 yıl sonra adını bile hatırlamayacağınız kişiler, unutacağınız olaylar, değerini hak etmediğini anlayacağınız nesneler için kendinizi üzmeyin hayatınız bunun için çok kısa‘.

Bir Yanıt Bırakın

